Sunday, February 12, 2017

Mara Perlu ceburi Bisnis Kedai Tayar Dan Senggeraan Kereta

.



Kebanyakan kemalangan berlaku di Negara [pada pendapat saya]


adalah akibat penggunaan tayar yang rusak tapi ditepek dengan


mastik bagaikan ianya ok tetapi sebenarnya tidak ok. Tayar meletup


bila digunakan di lebuhraya dan ketika kereta/van sarat
 

dengan penumpang menyebabkan bilangan yang maut di


dalam kemalangan sangat tinggi [hingga ke 6 sekeluarga]


Di LPT2 saje hampir 50 kes kemalangan melibatkan tayar meletup


direkodkan!


Saya selalu ingatkan Menteri Tong La i supaya beri amaran keras

dan menggubal satu undang undang supaya tayar yang rusak tidak

bolih dibaiki dan dijual kepada pengguna. Tapi hingga kini Menteri

Tong Lai tak beri apa apa respon terhadap saranan saya. Olih itu saya

cadangkan Mara masuk bisnis kedai tayar di seluruh pelusuk /daerah

di Malaysia untuk menjual tayar dengan harga berpatutan dan hapuskan

amalan kotor lagi licik ini.

 

Saya amat kagum dengan kejayaan Mara di dalam memasuki industri

komputer/talipon pintar yang menjadi saingan hebat kepada

vendor vendor china di Low Yat. Saya kagum dengan kejayaan Pusat

Penjualan Barang Elektronik di Medan Mara dan pengalaman saya

membeli belah di 'USTAD' berjaya beerlawan harga dengan geng

geng cekek darah di Low Yat !

 

Sebenarnya harga tayar baru sanga murah jika dipesan dengan bulk.

Daripada Alibaba.com harga tayar baru sebenarnya sangat murah. Untung

kasar di dalam industri ini senag senag mencapai 50 peratus! Dek

kerana banyak orang melayu terkorban di jalanraya akibat tayar meletup

saya cadang Mara buka gedung tayar -impot tayar dari China. Indonesia

dan Korea [Hankook].Sekarang tayar Indonesia dan China sudah capai

standard yang tinggi. Pada mulanya adalah disyorkan Mara import tayar

saiz popular untuk Saga/Myvi dan upgred dari pertumbuhan yang pasti berlakau.

 

Dengan ada rangkain kedai tayar Mat mat di kampong bolih jadi mekanik

untuk servis brek -punca banyak kemalangan kereta yang terbabas!

 

Tindakan segera Mara di dalam hal ini pasti akan bawa kejayaan di dalam bisnis

mat mat kampong dan kurangkan kemalangan yang menimpa

bani Melayu


 

 

 



 



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home